• خانه
  • بلاگ
  • چگونه کنتور برق را خاموش کنیم؟ راهنمای از کار انداختن

چگونه کنتور برق را خاموش کنیم؟ راهنمای از کار انداختن

در موارد اضطراری خاص، مانند طوفان های شدید یا قطع شدن خطوط برق، ممکن است لازم باشد که برق خانه خود را مستقیماً در کنتور برق قطع کنید. با این حال، در صورت لزوم، باید بسیار احتیاط کرد. در برخی از مناطق شهری و قانون ها، دستکاری کنتور برق در فضای باز غیرقانونی است. بنابراین اکیداً توصیه می شود که با قوانین منطقه خود در مورد کنتور برق آشنا شوید.

نکته بعدی اینکه حتما باید به هنگام وقوع شرایط اضطراری حتما با مرکز ارائه دهنده برق خود قبل از خاموش کردن و از کار انداختن کنتور برق تماس بگیرید و بجز در شرایط اضطراری به طور خودسرانه اقدام به اینکار نکنید. اما در مواقعی واقعا نیاز است که کنتور برق را خاموش کرده و از ایجاد خطرات احتمالی همچون  آتش سوزی، برق گرفتگی و غیره جلوگیری کنید. در این مطلب از سایت ساتل تابلو آسیا با ما همراه باشید تا به شما بیاموزیم که چگونه کنتور برق را خاموش کنیم؟ راهنمای از کار انداختن آن را به شما ارائه می دهیم.

 کنتور و تابلو برق

همه خانه ها دارای یک تابلو خدمات برق اصلی هستند که به عنوان تابلوی قطع کننده مدار یا جعبه فیوز نیز شناخته می شود. پنل برق ورودی را از برق دریافت می کند و آن را در مدارهای مختلف انشعاب خانه توزیع می کند. قطع کردن برق در تابلو خدمات برق ایمن ترین راه برای خاموش کردن مدار قبل از کار بر روی آن است. پنل سرویس همچنین به شما این امکان را می دهد که با استفاده از کلید اصلی یا بلوک فیوز قطع کننده اصلی، برق تمام مدارها را به طور همزمان قطع کنید. برای تابلو برق سه فاز نیز می توانید به همین گونه عمل کنید

چگونه کنتور برق را خاموش کنیم؟

چگونه کنتور برق را خاموش کنیم؟

برای اینکه بدانید چگونه کنتور برق را خاموش کنیم باید مراحل مختلفی را به ترتیب پشت سر بگذاریم. انجام تک تک این مراحل برای خاموش کردن تابلو برق ضروریست و از قلم انداختن هریک از مراحل باعث به خطر افتادن ایمنی و سلامت شما می شود. در ادامه گام به گام و مرحله به مرحله پیش می رویم تا با هم بیاموزید که چگونه کنتور برق را خاموش کنیم.

مرحله 1

اولین مرحله برای آموزش خاموش کردن تابلو برق این است که چکمه های لاستیکی و دستکش بپوشید. چکمه های لاستیکی و دستکش به علت پلاستیکی. بودن عایق برق حساب می شوند و در صورت وجود جریان برق در روند خاموش کردن تابلو برق آسیبی به شما وارد نمی کند.

مرحله 2

پس از رسیدن به تابلو برق برای اینکه بدانیم چگونه کنتور برق را خاموش کنیم باید کلید مدار خود را پیدا کرده و کلید برق اصلی را خاموش کنیم.

مرحله 3

به طرف خانه خود بروید که کنتور برق  مینیاتوری شما در آن قرار دارد و زبانه قفلی که از پایین پانل بیرونی آویزان است را بردارید. ممکن است مجبور شوید از سیم گیر برای بستن نوار فلزی نازک که زبانه قفل شده را در جای خود نگه می دارد، استفاده کنید.

مرحله 4

درب جعبه مینیاتوری و پانل جلوی کنتور برق خود را بالا ببرید.

مرحله 5

سوئیچ اصلی را در موقعیت خاموش قرار دهید. با اینکار برق ساختمان شما به طور موقت قطع می گردد و با برگرداندن آن به حالت اولیه مجددا برق وصل خواهد شد.

خاموش کردن کنتور های برق قدیمی

اگر سیم کشی و کنتور برق خانه شما قدیمی باشد، احتمالاً دارای یک پنل سرویس است که از کلیدهای مدار برای محافظت در برابر اضافه بار استفاده می کند. در صورت بروز مشکل در مدار، مانند اتصال کوتاه یا اضافه بار - در جایی که مدار بیش از حد بارگذاری می شود و انرژی زیادی برای کنترل ایمن نمی گیرد، هر یک از کلیدهای مدار به طور خودکار خاموش می شود. بریکرها و مدارهایی که از آنها محافظت می کنند نیز می توانند به صورت دستی با تغییر اهرم ضامن در موقعیت خاموش قرار گیرد. در صورتی که مایل به خرید تابلو برق با کارشناسان ساتل تابلو در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط :

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page