• خانه
  • بلاگ
  • خرید تابلو برق ضد آب watertight boards با بهترین قیمت
خرید تابلو برق ضد آب watertight boards با بهترین قیمت

خرید تابلو برق ضد آب watertight boards با بهترین قیمت

تابلو برق ها در انواع محتلفی با ابعاد متفاوت ساخته می شوند و در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. این تابلوها جهت توزیع انرژی الکتریکی، کنترل جریان برق و محافظت از سیستم های برقی به کار می رود. جنس بدنه تابلو برق ها از مواد مختلفی شامل فلز، آلومینیوم، پلاستیک یا هر متریال دیگری می تواند ساخته شود. تابلو برق ضد آب یکی از انواع تابلوهای برق است که در برابر نفوذ رطوبت نفوذناپذیر است و می تواند تجهیزات الکتریکی داخل جعبه تابلو برق را از خطر آبگرفتگی و بروز اتصالات محافظت کند. در این مقاله از ساتل تابلو بررسی بیشتری در مورد این تابلو برق می پردازیم.

تابلو برق ضد آب چیست؟

همه تابلوهای برق بسته به جنس بدنه آن ها می توانند ضد آب باشند؛ برای مثال تابلو برق پلاستیکی که از جنس ABS است یا تابلو برق فلزی مانع نفوذ آب به داخل تابلو برق می شوند. در نتیجه از ایجاد برق گرفتگی و صدمه به قطعات داخلی تابلو جلوگیری کرده و ایمنی تابلو برق را تامین می کنند. تابلو برق ضد آب در اندازه های مختلف و به شکل مکعب و مکعب مستطیل ساخته می شوند. شرکت ساتل تابلو آسیا یکی از سازندگان این تابلو در سطح ایران است که توانسته تابلوهایی با کیفیت و کارا را برای محیط های مسکونی و صنعتی طراحی و تولید کند.

انواع تابلو برق ضد آب

تابلو های برق در دو نوع تابلو برق دیواری و تابلو برق ایستاده در بازار وجود دارند. همچنین از لحاظ محیط استفاده تابلو برق ها، آن ها به دو دسته مدل indoor و مدل Outdoor تقسیم می کنند که نوع تابلو برق indoor در محیط های داخلی ساختمان ها نصب می شود و تابلو برق Outdoor در محیط های بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. تابلو برق ضد آب از دسته تابلوهای برق Outdoor است؛ زیرا از درجه حفاظت بالاتری در برابر عوامل محیطی برخوردار هستند.

انواع تابلو برق از لحاظ نوع نصب و کاربرد آن ها

تابلو برق ضد آب پلاستیکی بسته به محل نصبی که مصرف کننده در نظر گرفته است به دو نوع تابلو برق ضد آب روکار و تابلو برق توکار تقسیم می شود.

انواع تابلو برق ضد آب پلاستیکی بر اساس کاربرد نیز به انواع زیر دسته بندی شده اند:

انواع تابلو باز لحاظ سطح ولتاژی

تابلوهای برق بر اساس سطح ولتاژ به دو مدل MV و LV دسته بندی شده اند که تابلو برق MV یا فشار متوسط دارای سطح ولتاژ 1000 تا 36000 ولت است و تابلو برق فشار ضعیف نوع LV سطح ولتاژ زیر 1000 ولت دارد.

مشخصات فنی تابلو برق ضد آب پلاستیکی

 تابلوهای برق ضد آب پلاستیکی که به اسم تابلو برق پلی کربنات نیز شناخته می شوند در ساخت آن ها از مواد اولیه پلیمری استفاده شده است.

  • پلیمر به کار رفته در تابلو برق ضد آب پلاستیکی از نوع پلیمرترموپلاستیکی بوده که در برابر محیط های اسیدی، قلیایی، الکلی و روغنی بسیار مقاوم است.
  • مجهز به نوار آب بندی شده دارای درجه حفاظت IP65 و یا بالاتر هستند.
  • این تابلو برق دارای درب مات یا شفاف شیشه ای است و درب تابلو برق ضد آب ساده نیز از جنس بدنه آن ساخته می شود. در تابلو برق ضد آب درب شیشه ای امکان دیدن داخل تابلو بدون باز کردن درب وجود دارد.
  • تابلو برق صنعتی ضد آب پلاستیکی، یک سینی گالوانیزه برای نصب و اتصال قطعات و تجهیزات الکترونیکی دارد.
  • این تابلوهای برق در مقابل ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • تابلو برق ضد آب پلاستیکی در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده و نسوز است.
  • تابلو برق پلاستیکی از نوع Outdoor در برابر اشعه و حرارت خورشید مقاومت خوبی دارد و عایق حرارتی است.
  • تابلو برق ضد آب در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، گرد و غبار و حشرات و آب بسیار مقاوم است.
  • در برابر اتصالات کوتاه و برق گرفتگی دارای عایق الکتریکی مناسبی است.
  • این تابلوها از لحاظ اقتصادی و در مقایسه با تابلو برق ضد آب فلزی بسیار مقرون به صرفه هستند.

خرید تابلو برق ضد آب پلاستیکی

برای خرید تابلو برق باید نکات مهمی را مد نظر داشت تا بتواند تابلویی با کیفیت و قیمت مناسب انتخاب کرد.

  • ابعاد، اندازه و شکل هندسی محصول
  • نوع درب و جهت باز شدن آن
  • نوع تابلو بر اساس کاربرد
  • محل مورد استفاده، توکار روکار بودن آن
  • برند و شرکت تولید کننده
  • نوع کارایی تابلو (ایستاده و یا دیواری)
  • درجه حفاظت محصول
  • سطح ولتاژ کاری

قیمت تابلو برق ضد آب پلاستیکی

عوامل مختلفی در تعیین تابلو برق ضد آب پلاستیکی شامل نوع تابلو از نظر کاربرد (روکار یا توکار)، نوع تابلو از نظر نحوه نصب (ایستاده یا دیواری)، ابعاد و شکل ظاهری، سطح ولتاژ تابلو برق و جنس بدنه آن نقش دارند. در هنگام انتخاب و خرید تابلو برق علاوه بر نکات ذکر شده در قسمت قبل باید این فاکتورها را نیز در نظر داشت تا انتخاب بهینه و با کیفیتی داشته باشید. شرکت ساتل تابلو آسیا یکی از سازندگان برجسته  انواع تابلو برق در ایران است که جهت خدمت رسانی در نصب و انتخاب نوع تابلو برق مناسب به مشتریان فعالیت می کند. برای خرید تابلو برق ضد آب می توانید به سایت ساتل تابلو مراجعه کنید و انواع مدل های تابلو برق را ببینید و خریداری کنید.

جمع بندی

تابلوهای برق به صورت محفظه ای جعبه مانند هستند که تجهیزات الکتریکی کوچکی در داخل آن ها به یکدیگر مرتبط شده اند. وظیفه این تابلوها توزیع برق و محافظت از سیستم های برقی مختلف است. از لحاظ جنس بدنه تابلو برق در انواع مختلفی ساخته می شوند که یکی از پرکاربردترین آن ها تابلو برق ضد آب پلاستیکی است که امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته و ما در این مقاله از ساتل تابلو به طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم در صورت نیاز به کسب اطلاع بیشتر با شرکت ساتل تابلو آسیا تماس حصل فرمایید و از قیمت تابلو برق 50*70 و ابعاد دیگر با قابلیت ضد آب اطلاعات کافی را کسب بفرمایید.

 

 
انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page