• خانه
  • بلاگ
  • تابلو برق دیگ بخار؛ سفارش طراحی و ساخت، اجزا و نقشه - ساتل تابلو آسیا
تابلو برق دیگ بخار؛ سفارش طراحی و ساخت، اجزا و نقشه - ساتل تابلو آسیا

تابلو برق دیگ بخار؛ سفارش طراحی و ساخت، اجزا و نقشه - ساتل تابلو آسیا

دو نوع تابلو برق دیگ بخار اصلی و مشعل وجود دارد که تابلو برق مشعل از عملکرد ساده ای برخوردار است. دیگ بخار در آزمایشگاه ها، صنایع پزشکی و کارخانجات به منظور ضدعفونی کردن و استریل موادو ظروف مختلف به کار می رود. بنابراین اگر این دستگاه قطعات استانداردی نداشته باشد می تواند خطرات و خسارات بسیاری را به مصرف کننده بزند. یکی از تجهیزات مهم دیگ بخار تابلو برق آن است که باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد.

ویژگی های تابلو برق مناسب دیگ بخار


تابلو برق دیگ بخار همانند سایر تابلو برق ها دارای طراحی، ساخت و نقشه خاصی است و ویژگی های منحصربفردی را دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • مراحل نصب و نگهداری تابلو برق دیگ بخار آسان است.
  • تابلو برق امکان دسترسی به تمام بخش های دیگ بخار را به صورت دستی و نیمه اتوماتیک فراهم می کند.
  • این تابلو را می توان بر روی دیگ های دو گانه سوز (گاز-گازوئیل) و سه گارنه سوز (گاز-گازوئیل-مازوت) نصب کرد.
  • تابلو برق دیگ بخار قابلیت کنترل دما را برای دو حالت عادی و بحرانی دارد.
  • این دستگاه می تواند دمای اگزوز را نمایش دهد.
  • استفاده از آن ساده و قابل اطمینان است.

اجزای تشکیل دهنده تابلو برق دیگ بخار


تابلو برق دیگ بخار همانند انواع دیگر تابلوهای برق از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده که به شرح وظایف هر یک می پردازیم؛ و به طور کلی می توان گفت که تابلو برق تمام عملیات مدار فرمان را بر عهده دارد.

  1. پوسته تابلو: مدار فرمان یا همان تابلو برق دیگ بخار دارای پوسته ای فلزی است که به آن پوسته قاب فلزی تابلو گفته می شود.
  2. رله فرمان: این قطعه به سایر قسمت های دیگ بخار فرمان صادر می کند.
  3. کنتاکتور مدار قدرت: راه اندازی موتور فن، پمپ و مشعل از وظایف کنتاکتور مدار تابلو برق دیگ بخار است.
  4. فیوز: در مدار فرمان هر تابلو برق یک عدد فیوز به کار می رود که به اصطلاح به آن تکفاز گفته می شود. وظیفه این قطعه قطع و وصل جریان در شرایط خطر است.
  5. ترمینال: در تابلو برق دیگ بخار تعداد زیادی ترمینال حدود 100 عدد به کار می رود. این قطعات با توجه به کاربردی که دارند در انواع مختلفی تولید می شوند و از آن ها به عنوان رابط برای اتصال سیم ها استفاده شده و فیوز ها ارتباط بین ترمینال و کنتاکنتور را برقرار می کنند.

نقشه تابلو برق دیگ بخار


تابلو برق دیگ بخار در دو نوع مشعل و اصلی طراحی می شود که نوع تابلو برق مشعل دارای نقشه و کارکردی ساده و واضح است. برای ساخت تابلو برق اصلی دیگ بخار باید اقدام به نقشه کشی و تهیه طرح اولیه کرد. در این طرح باید مواردی چون درجه حرارت مورد نیاز در طراحی تابلو، حفاظت های تابلو، نحوه دسترسی به کلیدها و جریان لحظه ای مصرف موتورها تعیین شوند. همچنین پارامترهای مربوط قدرت تحمل در اتصال کوتاه و پیش بینی حداقل 20 درصد جریان اضافه نسبت به جریان اسمی دستگاه باید تعیین گردد.

امنیت تابلو برق دیگ بخار


ایمنی بالای این دستگاه از مزایای مهم آن به شمار می رود؛ زیرا با بخار شدن آب دیگ مقدار آب داخل آن کاهش می یابد و کنترل کننده از طریق تابلو برق به پمپ تغذیه دستور روشن شدن پمپ را می دهد و در نهایت آب داخل دیگ به سطح مناسبی می رسد. وقتی آب داخل دیگ افزایش می باید از سوی تابلو برق دستور خاموش شدن پمپ داده می شود. تکرار عملیات خاموش و روشن شدن پمپ روی ایمنی و اطمینان تابلو برق دیگ بخار بسیار تاثیرگذار است.

جمع بندی

از مهم ترین کای تابلو برق دیگ بخار کنترل جریان برق و بهینه سازی مخزن دیگ و کاهش مصرف آب است. مدار فرمان در تابلو برق دیگ بخار یک کنترل کننده منطقی است که علاوه بر داشتن توان مصرفی کم، دارای هزینه تعمیر و نگه داری پایینی است. استفاده از این مدار فرمان در تابلو برق سبب صرفه جویی در مصرف برق شده و در نتیجه سبب برگشت هزینه خرید گردد. انواع تابلو برق دیگ بخار PLC و lfd بسیار سبک وزن بوده و جای زیادی را نمی گیرند و کار با دیگ بخار را بسیار راحت کرده اند. برای خرید تابلو های با ابعاد کوچک مثل تابلو برق 50*60 نیز می توانید با کارشناسان ساتل تابلو آسیا در ارتباط باشید و از انتخاب خود مطمئن شوید.

 

 
انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page