• خانه
  • بلاگ
  • بهترین نرم افزارهای طراحی تابلو برق [اندروید و pc]
بهترین نرم افزارهای طراحی تابلو برق [اندروید و pc]

بهترین نرم افزارهای طراحی تابلو برق [اندروید و pc]

نرم افزار طراحی تابلو برق یکی امروزه در میان مهندسان و مونتاژ کاران بسیار رایج شده است. مانند هر اپلیکیشن دیگر سعی شده تا این نرم افزارها نیز برای پلتفرم های ویندوز و اندروید ساخته شوند. اگر شما هم در حوزه برق صنعتی و طراحی تابلو برق فعالیت داشته یا علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای pc و اندروید برای طراحی تابلو برق را معرفی کنیم.

معرفی نرم افزار طراحی تابلو برق مخصوص pc

مرحله اول ساخت و مونتاژ تابلو برق طراحی آن است. فردی که قصد ساخت تابلو برق را دارد ابتدا باید نقشه آن را روی کاغذ بکشد و سپس بر اساس نقشه اجزای مختلف آن را مونتاژ کند. اما ساخت نرم افزار طراحی تابلو برق مزایای بسیاری را برای مونتاژ کاران ایجاد کرد.

 آن ها می توانستند طراحی را اصولی تر انجام دهند، عملکرد تابلو برق در زمان اجرا را به صورت مجازی ببینند، تابلو برق را اصولی تر از هر زمان دیگر طراحی کنند و بسیاری از هزینه ها را کاهش دهند. از این رو استفاده از این نرم افزارها بسیار فراگیر شد. در زیر تعدادی از نرم افزارهای طراحی تابلو برق مخصوص رایانه را نام می بریم.

 نرم افزار E3.Panel

نرم افزار طراحی تابلو برق E3.panel به مهندسان اجازه می دهد تا اجزای داخل تابلو برق را به صورت سه بعدی و دو بعدی طراحی کنند. تمامی قطعات می توانند به صورت هوشمند در سر جای خود قرار بگیرند و حتی اندازه سیمی که آن ها را به هم متصل می کند نیز مشخص خواهد شد. می توانید با جستجوی نام این نرم افزار در اینترنت سایت آن را پیدا کرده و دانلود کنید.

نرم افزار ETAP

نرم افزار طراحی تابلو برق و مهندسی ETAP یک مجموعه بسیار عالی برای پیکربندی، سفارشی سازی، ساخت مدار های یک خطی شبکه سه فاز، یک فاز و تمامی مدارهای مورد نیاز برای تابلو برق است‌. می توان این نرم افزار را از سایت آن با همین نام خریداری کرده و استفاده کرد.

نرم افزار AutocadElectrical

نرم افزار اتوکد برای مهندسین برق نیز وجود دارد. توسط این نرم افزار طراحی تابلو برق می توان مدارهای الکتریکی را به بهترین شکل طراحی کرد. هم چنین اتوکد الکتریکال نیز امکان ایجاد محیط های یک بعدی تا سه بعدی را برای نقشه داراست و به نوعی نرم افزار طراحی بدنه تابلو برق نیز محسوب می شود.

معرفی نرم افزار های طراحی تابلو برق مخصوص اندروید

برای سهولت استفاده از نرم افزار طراحی تابلو برق ورژن مخصوص گوشی ها و تبلت با سیستم عامل اندروید نیز ساخته شده اند. بعضی از این نرم افزارها را در زیر معرفی می کنیم.

نرم افزار Electrical Panel System Design

نرم افزار Electrical Panel System Design

این اپلیکیشن یکی از بهترین نرم افزار های طراحی تابلو برق برای اندروید است که به عنوان مرجع طراحی سیستم تابلو برق به حساب می آید. می توان انواع نمودار مختلف را توسط آن طراحی کرد. این نرم افزار طراحی تابلو برق اندروید رایگان است، هم می توان به صورت آنلاین و هم آفلاین از آن استفاده کرد، حجم آن کم است و تعدادی زیادی نمودار به صورت پیش فرض در آن وجود دارد.

نرم افزار AutocadElectrical برای اندروید

همان طور که نرم افزار طراحی تابلو برق اتوکد برای ویندوز ساخته شده و مهندسان بسیاری از آن استفاده می کنند، ورژن اندروید این نرم افزار نیز طراحی شده است. اتوکد اندروید مانند رایانه است و گوشی ها یا تبلت هایی که قلم برای نوشتن دارند می توانند بهتر از آن بهره ببرند. در هر صورت این نرم افزار برای اندروید نیز قابلیت های رایانه را داشته و بسیار کاربردی و دقیق است‌.

سخن پایانی

نرم افزار طراحی تابلو برق یکی از بهترین ابزار هایی است که افراد حرفه ای در این زمینه برای ساخت بهترین تابلو برق ها از آن استفاده می کنند. این نرم افزار ها دارای ورژن ویندوز و اندروید بوده و باید بر اساس نیاز های فرد مونتاژ کار انتخاب شوند. بهتر است نرم افزار های معرفی شده از وب سایت معتبر و پلی استور خریداری و دانلود شوند.

مطالب مرتبط: 

کار تابلو برق

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page