• خانه
  • بلاگ
  • تابلو برق کولر گازی؛ انواع؛ محل نصب، اجزا و استانداردها
تابلو برق کولر گازی؛ انواع؛ محل نصب، اجزا و استانداردها

تابلو برق کولر گازی؛ انواع؛ محل نصب، اجزا و استانداردها

تابلو برق کولر گازی به صورت پورتابل هستند. از آن ها به منظور خنک سازی فضای داخلی استفاده می شود. استفاده از آن ها به کاهش هزینه های برق کمک می کند. اگر قصد تهیه آن ها را دارید باید با متخصصان این حوزه مشورت کنید. شرکت ساتل تابلو آسیا به منظور آگاهی بیشتر در این زمینه، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد ادامه مطلب را دنبال کنید.

چرا تابلو برق کولر گازی شما مهم است

چندی پیش، خانه ها با جعبه فیوز تجهیز شده بودند. هر زمان که برق یا مشکل برق وجود داشت، فیوز آسیب دیده می سوخت و نیاز به تعویض داشت. خوشبختانه، ما در حال حاضر از جعبه فیوز به تابلوهای برق مجهز شده ایم. پانل های الکتریکی نه تنها باعث صرفه جویی در پول شما می شوند (دیگر نیازی به تعویض فیوزها در صورت بروز مشکل نیست) بلکه خطرات آتش سوزی را که گاهی جعبه فیوزها ارائه می دهند را نیز از بین می برند.

پنل الکتریکی تابلو برق کولر گازی شما برای محافظت از سیستم ها و وسایل برقی خانه شما در برابر مشکلاتی مانند نوسانات برق که در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب شود، محافظت می کند. به جای اینکه برق اضافی در خانه شما جاری شود، تابلوی برق شما قادر است با چرخاندن مدار، انرژی اضافی را مدیریت کند.

چه زمانی باید تابلوی برق خود را ارتقا دهید

در حال حاضر کلیدهای مدار مدتی است که وجود دارند و در برخی موارد برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر برق که اکنون بسیاری از خانه ها دارند مجهز نیستند. بنابراین، چگونه می دانید که زمان تماس با یک برقکار تابلو برق کولر گازی خود را ارتقا دهید. مراقب این علائم هشدار دهنده از سیستم الکتریکی و وسایل برقی خود باشید:

پانل 20+ سال قدمت دارد : تقاضای برق ما 10 تا 20 سال پیش بسیار متفاوت از امروز بود. پانل نصب شده در آن زمان ممکن است نتواند نیازهای الکتریکی خانه شما را در حال حاضر برآورده کند، به خصوص اگر خانه شما در حال حاضر سعی دارد با چندین سیستم رایانه ای هماهنگ باشد.

جریان مکرر برق مدار : هنگامی که برق به خانه شما افزایش می یابد، قطع کننده های مدار شما خاموش می شوند. این نباید اغلب اتفاق بیفتد، زیرا نشان می دهد که مدارها نمی توانند نیازهای برق شما را برآورده کنند. اگر به صورت هفتگی یا حتی روزانه اتفاق می افتد، به این معنی است که شما یک تابلو برق دارید که نیاز به ارتقا دارد.

چراغ های سوسو زن: آیا متوجه شده اید که وقتی وسایل دیگر را به برق وصل می کنید، چراغ های اطراف خانه سوسو می زنند یا کم می شوند. این نشانه احتمالی است که تابلوی برق شما نیز دچار مشکل شده است. مدارهای شما بیش از حد بارگذاری می شوند و این خوب نیست. ارتقاء می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

انواع تابلو برق کولر گازی

انواع تابلو برق کولر گازی
انواع تابلو برق کولر گازی

در اینجا انواع تابلو برق کولر گازی ذکر شده است که به شرح زیر است:

  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی دو تکه
  • کولر گازی چند تکه
  • مدل چیلر کولر
  • مدل دیواری کولر 1000 وات
  • مدل دیواری1500 وات
  • مدل دیواری 2000 وات
  • مدل سانتریفیوژی 1000 وات
  • مدل سانتریفیوژی 3500 وات
  • مدل سانتریفیوژی 7000 وات
  • مدل دیواری 4000 وات

محل نصب تابلو برق کولر گازی

برق ممکن است مانند سایر اجزای خانه، زیاد به نظر نرسد، اما یکی از مهمترین اجزای خانه شما است. یک تابلو برق وظیفه تامین آسایش و راحتی در قالب برق را بر عهده دارد. تابلو برق صنعتی بسیار وظیفه سنگین تری را نسبت به انواع دیگر دارد. این سیستم، برق را به خانه شما می رساند و آن را به مناطقی که بیشتر به آن نیاز دارند هدایت می کند. از طرفی تابلوهای برق دستخوش تحولات فنی شده و می توانند به سرعت منسوخ شوند.

وسایلی که در حال حاضر استفاده می‌شوند نسبت به نسل ‌های قبلی کارآمدتر هستند، با این حال خانه‌ ها هنوز انرژی بسیار بیشتری نسبت به سال ‌های قبل مصرف می ‌کنند. این بدان معناست که خانه قدیمی شما ممکن است نتواند نیازهای برق فعلی شما را برآورده کند. برای نصب تابلو برق کولر گازی به یک متخصص برای کمک در مورد سیستم های الکتریکی خود نیاز دارید.

یکی از مراحل نصب آن این است که شما نیاز به دستگاه سیم کشی دارید. اتصال صحیح کابل ها در این دستگاه بسیار حائز اهمیت است، چرا که هر گونه سهل انگاری موجب می شود سیستم برق شما دچار آتش سوزی شود.

حتما مطالعه کنید : تابلو بانک خازنی چیست؟ کارایی، مشخصات و قیمت

اجزای تابلو برق کولر گازی

در مجموع اجزای تابلو برق کولر گازی شامل:

  • قطعات سوئیچینگ
  • انواع کلیدها
  • فیوزها
  • پنل ها
  • مبدل های جریان
  • تجهیزات اندازه گیری
  • صاعقه گیرها
  • رله های محافظتی و...

هر کدام از این قطعات بر اساس استانداردهای تعیین شده نصب می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

استاندارد های تابلو برق کولر گازی

رعایت استانداردهای تابلو برق کولرگازی از اصول اولیه طراحی، عیب یابی و کار با تابلو برق است. رعایت استانداردها همواره از مهم‌ترین شرایط ایمن تجهیزات الکتریکی است. تابلو برق های کولرگازی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و با توجه به کارکرد مهم آن‌ها باید از استاندارد بودنشان اطمینان کامل کسب کرد. تابلوبرق های کولرگازی باید به صورتی باشد که بتوان آن‌ها را در آینده توسعه داد به همین خاطر در خرید تابلو برق دقت بسیاری داشته باشید تا برای توسعه آن به مشکل نخورید.

درب‌ ها و دریچه های محافظتی باید دارای قفل باشند. کلیدهای قدرت باید تا ۵ سال با عملکرد ۲۰۰۰ بار، به تعمیر و نگه داری احتیاج نداشته باشند. نحوه دسته‌بندی سیم‌ها باید این امکان را فراهم کند که در صورت نیاز به تعویض هر کدام از آن‌ها لازم به باز کردن سایر مدارها نباشد. اگر قرار باشد که درب تابلو باز بماند باید از محوطه مراقبت به عمل بیاید. استانداردهای کلی تابلوهای برق با این که مفصل هستند و شاید بی اهمیت به نظر بیایند، ولی لازم است که نسبت به بکارگیری این استاندارد ها اقدام کرد تا هم ایمنی حفظ شود و هم تابلوی برق کولرگازی بتواند بدون آسیب دیدن در طول عمر خود به درستی کار کند.

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page