• خانه
  • بلاگ
  • طریقه ساخت تابلو تست برق تنها در چند دقیقه
طریقه ساخت تابلو تست برق تنها در چند دقیقه

طریقه ساخت تابلو تست برق تنها در چند دقیقه

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید سلامت دستگاه‌‌های برقی خود را بررسی کنید و از اتصال کوتاه یا قطع بودن آن‌ها اطلاع پیدا کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید گفت که تابلو تست برق برای همین کار آماده شده است. مهم‌تر از همه این است که شما می‌توانید این دستگاه را خودتان نیز بسازید. از این رو در ادامه این مطلب از سایت ساتل تابلو طریقه ساخت تابلو تست برق در چند دقیقه را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید این دستگاه را دز خانه هم برای خود داشته باشید.

ساخت تابلو تست برق در خانه

تابلو تست برق یک وسیله کاربردی برای علاقمندان به رشته برق و الکترونیک و حتی مردم عادی است که توسط آن می‌توانند هر نوع وسیله برقی که در اختیار دارند را آزمایش کنند. ساخت این تابلو ساده است و فقط نیاز به فراهم کردن چند وسیله و ابزار و یاد گرفتن آموزش آن را داریم. در زیر ابتدا وسایل این تابلو تست را بررسی می‌کنیم و سپس طریقه ساخت را آموزش می‌دهیم.

وسایل مورد نیاز تابلو تست برق

برای ساخت تابلو تست برق به یک جعبه پلاستیکی ۲۱ در ۲۹، لامپ ۱۰۰ وات، پاتروم، سیم، دو عدد پریز، چسب برق، دریل برای سوراخ کردن، فیوز مینیاتوری ۲ پل ۱۰ آمپر، ولت متر آمپر متر دیجیتال و نقشه تابلو تست برق نیاز داریم‌. البته می‌توان به جای فیوز مینیاتوری ۲ پل از محافظ جان نیز استفاده کنیم. این وسیله به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر برق ۲۲۰ ولت شهری قرار است به مدار ما آسیب برساند، سریع جریان را قطع کرده و محافظت را انجام می‌دهد.

طریق ساخت تابلو تست برق

ابتدا با سری مخصوص دستگاه دریل روی جعبه پلاستیکی دو مربع به اندازه‌ پریز‌ها در طرفین، یک مربع به اندازه فیوز در وسط و دو دایره به یکی بزرگ و یکی کوچک زیر هم درمیاوریم. سپس پریزها را در جای خود قرار می‌دهیم. و فیوز را نیز در وسط می‌گذاریم.

آمپرمتر در سوراخ دایره‌ای کوچک‌تر و لامپ در دایره بزرگتر قرار می‌گیرد. سپس با توجه به نقشه سیم‌های فاز و نول را به پریز‌ها و فیوز وصل می‌کنیم. در این روش از ساخت تابلو تست یک پریز برای برق شهری و دیگری برای تست وسیله برقی است‌. سپس جعبه را با پیچ محکم کرده و آمپرمتر را به صورت جدا به وسیله برقی خاموش وصل می‌کنیم.

سپس وسیله برقی را روشن کرده و از شدت نور چراغ می‌توانیم جریان برق را متوجه شویم. به عنوان مثال اگر یک سشوار را به این دستگاه متصل کنیم، هنگام کم و زیاد کردن آن نور لامپ نیز کم و زیاد می‌شود. این تغییر شدت جریان در آمپرمتر هم دیده خواهد شد‌.

 می‎توان از آمپرمتر و پریزها هم استفاده نکرد و با یک کلید دو پل و پریز همین مدار را بست و از آن برای تست وسایل برقی استفاده کرد. این روش ممکن است ساده‎تر به نظر برسد اما چون فیوز و محافظ جان در آن استفاده نمی‌شود باید در ساخت دقت کرد. بهتر است برای اولین بار این تابلو را تحت نظر یک متخصص ساخت.

فیلم آموزش ساخت یک تابلو تست را کجا ببینیم؟

بعد از اینکه آموزش ساخت تابلو تست برق را بیان کردیم، باید گفت که برای یادگیری بیشتر این آموزش فیلم‌‌هایی نیز فراهم شده‌اند. افرادی که در زمینه برق و الکترونیک متخصص هستند، روش ساخت این تابلو تست را در سایت‌‌ ها و پلتفرم‌ هایی مانند یوتیوب قرار داده‌اند.

شما می‌توانید با جستجو در اینترنت به این فیلم‌ها دسترسی داشته باشید و ساخت تابلو تست برق را بهتر یاد بگیرید. معمولا نقشه ساخت تابلو نیز در این فیلم‌ها آموزش داده می‌شود. لذا به راحتی می‌توانید یک تابلو را بسازید و اگر سوالی در این مورد دارید، آن را با سازنده فیلم آموزشی در میان بگذارید. در صورتی می خواهید از قیمت تابلو برق مطلع شوید و مشاوره دریافت کنید با کارشناسان ساتل تابلو تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

تابلو تست به صورت دست ساز می‎تواند به یکی از کابردی‎ترین وسایلی تبدیل شود که شما می‎توانید آن در خانه بسازید. در این مطلب ابتدا کمی درباره اهمیت داشتن این تابلو توضیح داده شد. سپس وسایل و نحو ساخت تابلو تست برق را برای شما توضیح دادیم. بعد از آن مشخص شد که فیلم‏های آموزشی هم در این زمینه وجود دارند که می‏توان به صورت آموزش تکمیلی آن‌ها را تماشا و استفاده کرد.

مطالب مرتبط :

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page