• خانه
  • بلاگ
  • [قیمت و خرید تابلو برق جرثقیل سقفی] + نقشه مدار، محل نصب و کارایی

[قیمت و خرید تابلو برق جرثقیل سقفی] + نقشه مدار، محل نصب و کارایی

تابلو برق جرثقیل سقفی یکی از مهم‌ترین اجزای این دستگاه است. وجود یک تابلو برق مناسب می‌تواند راندمان کاری جرثقیل را بالا ببرد‌. از این رو کسانی که با این نوع جرثقیل کار می‌کنند، به انواع با کیفیت این تابلو برق احتیاج دارند. در این مطلب از وبسایت ساتل تابلو در کنار توضیح درباره نقشه مدار، محل نصب و کاربرد تابلو برق جرثقیل سقفی، درباره قیمت و خرید آن نیز صحبت خواهیم کرد.

درباره کابرد تابلو برق جرثقیل سقفی بیشتر بدانیم

در ابتدا بهتر است درباره تابلو برق جرثقیل سقفی بیشتر بدانیم و با آن آشنا شویم. همان‌طور که می‌دانید تابلو برق به طور کلی محفظه‌ای است که تمامی تجهیزات الکترونیکی یک وسیله برقی، یک کارگاه صنعتی و یا هر مکانی که از مدارات برق و وسایل برقی در آن بیشتر استفاده می‌شود را نگهداری می‌کند.

تابلو برق‌ها انواع مختلف دارند که نوع جرثقیل سقفی آن وظیفه فرمان دادن و کنترل کردن جرثقیل را بر عهده دارد. درواقع کسانی که قصد کنترل این جرثقیل سقفی را دارند، باید نحوه کار با این تابلو برق را هم یاد بگیرند.

اگر به نقشه تابلو برق جرثقیل سقفی نگاهی بیاندازیم، می‌توان تجیهزاتی را دید که به صورت تخصصی برای این نوع از تابلو نصب شده‌اند. از این تجهیزات می‌توان کنتاکتور برق استاندارد، ترانس ایزوله، کنترل فاز، اینورتر درایو، فیوز حرارتی، کلید اضطراری و سیستم خنک کننده نام برد.

نقشه مدار تابلو برق های جرثقیل سقفی به چه صورت است؟

نقشه مدار تابلو برق های جرثقیل

اگر بخواهیم مهم‌ترین بخش تابلو برق جرثقیل سقفی را نام ببریم باید از مدار آن صحبت کنیم. درواقع کسانی که جرثقیل‌های سقفی را خریداری‌ می‌کنند یا قصد کار با آن‌ها را دارند، باید به کیفیت مدار این جرثقیل‌ها توجه کنند. معمولا برای جرثقیل‌ های سقفی مدار سه فاز یا تک فاز در نظر گرفته می‌شود. در مدارهای تک فاز مانند دیگر مدارها، فقط از جریان فاز و نول استفاده شده است.

با این حال در مدار سه فاز یک واحد جریان فاز نیز اضافه می‌شود. از تابلو برق جرثقیل سقفی با مدار سه فاز برای مصارف حرفه‌ای تر و بلند کردن بار سنگین ‌تر استفاده می‌شود. همچنین تابلو برق سه فاز که کاربرد های صنعتی را شامل می شود و برای امکان صنعتی مورد استفاده است. برای اینکه از شکل مدار تابلو برق جرثقیل سقفی آگاهی کامل پیدا کنید، می‌توانید به سایت‌ ساتل تابلو آسیا که این نوع مدارها به صورت تخصصی رسم کرده و توضیح ارائه داده‌ مراجعه کنید.

محل نصب تابلو برق های جرثقیل باید چطور باشد؟


محل نصب تابلو برق های جرثقیل باید چطور باشد؟

تابلو برق جرثقیل سقفی مانند دیگر انواع تابلو باید در یک‌ مکان استاندارد با دما و ارتفاع مناسب نصب شود. ارتفاع مناسب یک تابلو برق معمولا از کف حساب می‌شود‌. این ارتفاع بستگی به اندازه تابلو برق دارد و اینکه چه نوع کنتوری برای آن استفاده شده باشد.

 معمولا این ارتفاع باید بین ۱۸۰ سانتی متر تا کمی بیشتر از ۲ متر باشد. با این حال ممکن است تابلو برق جرثقیل سقفی به صورت ایستاده تولید شده باشد. به همین دلیل باید آن را در محیط با دمای استاندارد و کمی بالاتر از سطح زمین قرار داد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

قیمت تابلو برق جرثقیل سقفی و خرید آن به چه صورت است؟

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که برای تابلو برق جرثقیل سقفی در نظر گرفته‌ می‌شود قیمت آن است. ابتدا باید این موضوع را بیان کنیم که این نوع از تابلو هم مانند دیگر تابلو‌ها قیمت ثابتی ندارد. بیشتر تجهیزات استفاده شده در این تابلوها خارجی است و به همین دلیل هر بار با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود.

 برای آگاهی از قیمت تابلو برق جرثقیل می‌توانید به سایت‌ ساتل تابلو که دارای چندین کارگاه‌ تابلو سازی در سرار کشور است مراجه کنید. البته باید اجرت ساخت و هزینه نصب را نیز در نظر بگیرید. برای خرید تابلوهای جرثقیل سقفی هم می‌توانید با کارشناسان فروش ساتل تابلو در ارتباط بوده و یا به وبسایت  مراجعه کنید یا اینکه به صورت حضوری   و مراجعه به دفتر مرکزی سفارش خرید را ثبت بفرمایید.

کلام آخر

تابلو برق جرثقیل سقفی یکی از مهم‌ترین اجزایی است که برای این دستگاه در نظر گرفته می‌‌شود. در این مطلب ابتدا درباره کاربرد این تابلو برق صحبت کردیم‌. سپس مدار و محل نصب آن را بررسی کردیم. در آخر نیز اگر قصد خرید آن را دارید اطلاعات تکمیلی درباره خرید و قیمت آن ارائه دادیم.

مطالب مرتبط: 

مشخصات تابلو برق

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page