• خانه
  • بلاگ
  • [قیمت و خرید تابلو برق توکار] + کارایی، اجزا و محل نصب
[قیمت و خرید تابلو برق توکار] + کارایی، اجزا و محل نصب

[قیمت و خرید تابلو برق توکار] + کارایی، اجزا و محل نصب

تابلوهای برق بخش هایی هستند که برای سامان دهی به انشعابات برق در محیط های مختلف ایجاد شده و برای ایمنی بیشترشان معمولا به صورت جعبه ای طراحی می شوند. وجود تابلوهای برق در مکان های مسکونی و صنعتی به علت ایمنی بالا می تواند از بروز خطرات مختلف نیز جلوگیری کند. البته از تابلو برق سه فاز برای مکان های صنعتی استفاده می شود که توان بیشتری را کنترل و انتقال می دهند.

این تابلوها علاوه بر ایمنی و سامان دهی، به جلوه بصری مناسب محیط نیز کمک خواهند کرد.جنس تابلوهای برق معمولا فلزی یا غیر فلزی بوده و به دسته بندی های تابلو برق توکار و رو کار تقسیم می شوند. که در این مقاله از وبسایت ساتل تابلو آسیا قصد داریم به تابلو برق توکار بپردازیم.

آشنایی با تابلوهای برق توکار

تابلو برق توکار همانطور که از نامش پیداست، درون دیوار نصب می شوند و جلوه ظاهری بهتری نسبت به انواع روکار خواهند داشت. به زبان ساده تر، هنگام نصب این تابلوها بدنه آن ها در داخل دیوار قرار گرفته و تنها چیزی که از بیرون نمایان است درب آن ها می باشد.

اجزای تابلو برق توکار

اجزای تابلو برق توکار

تابلوهای برق به طور کلی برای برق رسانی به مناطق صنعتی، تجاری و همچنین واحدهای مسکونی طراحی شده اند و تجهیزاتی که در آن ها وجود دارد نیز برق را به صورت منظم در محیط مورد نظر توزیع می کند.

یک تابلو برق توکار به طور کلی شامل اجزای زیر می شود:

  • محفظه مربوط به استقرار کلیدها، محفظه شینه، محفظه فشار ضعیف و محفظه های مربوط به سایر تجهیزات
  • کنتاکتور مکانیکی
  • تجهیزات ارتباطی شامل کابل ها، سیم و شینه
  • مقره
  • ترمینال
  • خازن ها
  • لامپ سیگنال
  • ابزار مربوط به قطع و وصل و کنترل جریان مانند فیوز و کلید
  • ابزارهای اندازه گیری مانند تایمر، ولت متر، آمپرمتر و..

کارایی تابلو برق توکار

 

یکی از مهم ترین کارایی های تابلو برق توکار، عدم اشغال فضا می باشد. بنابراین این گروه از تابلوهای برق معمولا در محیط هایی که جلوه نمای بیرونی اهمیت دارد، به کار برده خواهند شد. تابلو برق توکار برای استفاده در مجتمع های مسکونی نیز انتخاب بسیار فوق العاده ایست و باعث می شود که علاوه بر ایمنی، جلوه نهایی نیز بسیار منظم و زیبا باشد.

محل و نحوه نصب تابلو برق توکار

محل و نحوه نصب تابلو برق توکار

تابلو برق توکار معمولا در ساختمان های درحال ساخت و مجتمع‌ های مسکونی استفاده می شود. این تابلوها قابلیت نصب در شیار دیوار یا روی دیوار را داشته و فضایی منظم برایتان خلق خواهند کرد. همچنین نصب آن ها در بخش های دیگری مانند داخل راهروها و واحدها نیز کاربردی است.برای نصب تابلو برق به صورت توکار و داخلی، معمولا از پیچ و مهره های مختلف برای فیکس کردن تابلو استفاده می شود.

تابلوهای برق به طور کلی در دو نوع با درب های شفاف یا مات طراحی می شوند و با توجه به نوع ساخت، از روش خارجی یا داخلی برای نصب شان استفاده خواهد شد. در این زمینه تابلو برق هایی با درب مات، معمولا به روش داخلی نصب می شوند.

بهتر است به خاطر داشته باشید که کار با تابلوهای برق و نصب آن ها، به داشتن مهارت و تخصص کافی نیاز دارد و در صورتی که شما در این باره مهارت های کافی را ندارید، بهتر است که به هیچ عنوان برای نصب و کار کردن با آن ها اقدام نکنید.

نحوه خرید و قیمت تابلو برق توکار

 

 

پیش از هر چیز باید بدانید که انواع مختلفی از تابلو برق توکار در بازار وجود دارد که شما می توانید یا به صورت حضوری برای خرید آن اقدام کرده و یا از طریق فروشگاه های آنلاین سفارش تان را ثبت کنید. از آنجایی که تابلوهای برق توکار در ابعاد گوناگونی تولید می شود، معمولا نمی توان برای شان قیمتی مشخص ارائه کرد، زیرا عوامل مختلفی در هزینه نهایی آن ها تاثیر گذار خواهد بود.

به عنوان نمونه هزینه لازم برای خرید تابلو برق برای یک کارخانه، بسیار با قیمت یک تابلو برق برای خانه ای کوچک متفاوت خواهد بود.

به طور کلی هرچقدر تابلو برق مورد نظرتان پیچیده تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. شما باید خرید و انتخاب تابلو برق را با توجه به محیط و همچنین نوع فعالیت انتخاب کنید. چنانچه در این زمینه مهارتی ندارید می توانید با شرکت ساتل تابلو آسیا تماس حاصل کرده و از متخصصان حرفه ای ما در این زمینه کمک بگیرید.

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page