• خانه
  • بلاگ
  • انواع قفل تابلو برق و کاربردهای هرکدام
انواع قفل تابلو برق و کاربردهای هرکدام

انواع قفل تابلو برق و کاربردهای هرکدام

فروش تابلو برق احتمالا در فراهم کردن تجهیزات امنیتی ساختمان، محافظت از سیستم برق‌رسانی در اولویت شما نیست. اما خوب است بدانید که دسترسی آزاد به تابلو برق ساختمان، دزدی را برای سارقان راحت‌تر می‌کند. بدون وجود قفل تابلو برق، سارقان به راحتی می‌توانند اقدام به قطع برق کنند.با این شیوه آن‌ها متوجه خواهند شد که آیا کسی در ساختمان حضور دارد تا مشکل برق را بررسی کند یا خیر. اما با استفاده از یک قفل تابلو برق مناسب، شما می‌توانید از دسترسی افراد خارجی به سیستم برق‌رسانی منزل خود جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب، بیشتر درباره این قفل ‌ها می‌خوانید.

نکات مهم درباره انواع مختلف قفل تابلو برق

بعد از پی بردن به اهمیت استفاده از قفل برای تابلو برق، چالش بعدی انتخاب نوع مناسب آن است. شما باید از میان انواع قفل تابلو برق موجود در بازار، مدل مناسب برای خود را انتخاب کنید. قطعا اولین مورد ظاهر شده در فروشگاه‌های آنلاین، بهترین انتخاب برای شما نیست. چند نکته اساسی در انتخاب این قفل‌ها وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

۱. مقاومت و دوام قفل

قفل تابلو برق باید از موادی با مقاومت بالا تشکیل شده باشد. وزن بالای این قفل‌ها نشان‌دهنده این است که از کیفیت مقبولی برخوردار هستند. بهتر است قفل خود را از جنس فولاد سخت انتخاب کنیم. قفل‌هایی از این جنس به راحتی شکسته نمی‌شوند.

به علاوه بهتر است گزینه‌های ضد آب و هوا را انتخاب کنیم. زیرا جعبه‌های برق معمولا در محیط بیرون از خانه و در معرض هوای آزاد هستند. مقاومت در برابر آب و هوا باعث می‌شود بتوانید به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

۲. مکانیسم عمل قفل

در انتخاب قفل تابلو برق، شما دو گزینه قفل‌های دیجیتالی و پسورد دار و قفل‌های فیزیکی و کلید دار را در اختیار دارید. انتخاب هرکدام از این انواع قفل به نیاز شما بستگی دارد. برای مثال اگر عادت به گم کردن چیزهای کوچک دارید، نوع کلیدی مناسب شما نیست.

 بهتر است قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید، تجربیات خریداران قبلی را مطالعه کنید. به اینصورت می‌توانید ویژگی‌های هرکدام از انواع قفل تابلو برق را در عمل بررسی کنید و مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

۳. قیمت قفل تابلو برق

مهمترین و شاید پیچیده‌ترین بخش خرید قفل مناسب، انتخاب از بین قیمت‌های متفاوت است. بطور کلی انتخاب رنج قیمتی که می‌خواهید برای خرید قفل هزینه کنید به تصمیم شما بستگی دارد. اما برای داشتن امکانات بیشتر و کیفیت بهتر قطعاً باید مقدار بیشتری هزینه کنید.

۴. سبک طراحی قفل

بهتر است برای مدل و شکل قفل تابلو برق، نوعی را انتخاب کنید که همرنگ درب تابلوی برق باشد. به علاوه مدل آن با تابلو همخوانی داشته‌باشد و اصطلاحاً با آن مچ شود. اینگونه قفل بر روی درب تابلو کمتر نمایان می‌شود و کمتر توجه افراد را به خود جلب می‌کند.

اگر قفل بصورت ناهمگون و زمخت بر روی درب پنل برق خودنمایی کند، باعث جلب توجه افراد و بخصوص سارقان می‌شود. درواقع اینگونه بنظر می‌رسد که وسایلی قیمتی در ساختمان وجود دارد و شما با استفاده از این قفل، از این وسایل محافظت می‌کنید.

۵. آسان بودن شیوه نصب و استفاده از قفل

بسیار مهم است که از میان انواع قفل تابلو برق موجود در بازار، مدلی را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت باشد. پیش از خرید قفل، لازم است تا درباره شیوه کار آن به خوبی تحقیق کنید. بعد از آن می‌توانید تعیین کنید که استفاده از آن برای شما راحت یا سخت است.

معمولاً می‌توانید توضیحات درباره نحوه عملکرد هر قفل تابلو برق را در قسمت راهنمای کاربری آن پیدا کنید. همچنین با اطلاع از نظرات افرادی که قبلاً از این قفل ها استفاده کرده‌اند، می‌توان یک دید کلی درباره آن محصول پیدا کرد. علاوه بر این، معمولا شرکت‌های تولید کننده در هنگام تبلیغ محصول خود، شیوه استفاده از آن‌را نیز آموزش می دهند.

۶. نوع و اندازه قفل تابلو برق

قفل تابلو برق در انواع و البته اندازه‌های متفاوت در بازار موجود است. در انتخاب اندازه و نوع باید به این نکته توجه کنید که قفل شما نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد. استفاده از قفل سایز خیلی کوچک ، راحتی شکستن آن توسط سارقان را بهمراه دارد. بعلاوه نوع بزرگ آن، ممکن است به راحتی بر روی درب تابلو برق نصب نشود.

جمع‌بندی پایانی درباره انواع قفل تابلو برق

در این مطلب با اشاره به اهمیت استفاده از قفل برای تابلوی برق، نکاتی را درباره انواع مختلف این قفل بیان کردیم. حالا می‌دانیم که، انتخاب بهترین قفل از میان انواع مختلف موجود در بازار به عوامل متعددی بستگی دارد. البته همواره تجربه افرادی که قبلاً از این قفل‌ها استفاده کرده‌اند، می‌تواند به انتخاب بهتر، کمک کند در این زمینه کارشناسان شرکت ساتل تابلو آسیا با تجربه بسیار در زمینه فروش تابلو برق و قفل های آن به شما عزیزان یاری می رسانند. 

 
انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page