• خانه
  • بلاگ
  • تابلو برق کوره های القایی چه کاربردی دارد؟ راهنمای انتخاب و خرید
تابلو برق کوره های القایی چه کاربردی دارد؟ راهنمای انتخاب و خرید

تابلو برق کوره های القایی چه کاربردی دارد؟ راهنمای انتخاب و خرید

انواع کوره های الکتریکی برای عملیات حرارتی و ذوب انواع فلزات استفاده می شوند که به لحاظ تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی در سه گروه کوره های مقاومتی، قوسی و القائی قرار می گیرند. این سیستم ها برای تامین انرژِی خود نیاز به تابلو برق دارند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. در این مقاله به طور مفصل در مورد کاربردها، نحوه انتخاب و خرید تابلو برق کوره های القایی صحبت می کنیم.

 

تابلو برق کوره های القایی چیست؟

کوره های القایی از قسمت های مختلفی شامل بوته، تاسیسات حرکت بوته، تاسیسات تهویه، تاسیسات الکتریکی، محل استقرار کوره و تاسیسات خنک کننده تشکیل شده است. یکی از مهم ترین اجزاء این کوره ها، تاسیسات الکتریکی یا تابلو برق کوره های القایی است که بخش تغذیه و کنترل کوره القایی را تشکیل می دهد.

قسمت تغذیه الکتریکی این کوره دارای اجزایی مثل ترانس و خازن های تابلو فرمان و تابلو های مدار فرمان هستند که انرژی مورد نیاز برای عملیات ذوب را تامین می کنند. به طور کلی برای خنک سازی تابلو برق کوره های القایی از آب کولینگ تاور استفاده می شود.

کاربرد تابلو برق کوره های القایی چیست؟

از مهم ترین کاربردهای تابلو برق کوره های القایی تامین جریان متناوب در کویل است و محدوده توانی بین 5 کیلو وات تا 5 مگاوات و همچنین محدوده فرکانس بین 300 هرتز تا 50 کیلوهرتز را شامل می شود. در کارخانجات مختلف ذوب فلزات به دلیل بازدهی بالا، قابلیت اطمینان، طراحی قدرتمند و استفاده از فناوری روز از تابلو برق کوره های القایی بسیار استفاه می شود و مزایای بسیاری را برای مصرف کنندگان دارند.

مزایای تابلو برق کوره های القایی

در این بخش از مقاله له مهم ترین مزیت های تابلو برق کوره های القایی اشاره می کنیم:

  • تمام تجهیزات این منبع تغذیه در یک جعبه قرار دارند؛ بنابراین باعث ایجاد ایمنی بیشتر شده، نصب و راه اندازی آسان تری داشته و نیاز به فضای کمتری برای نصب آن ها است.
  • این سیستم دارای ماهیت مداری هستند بنابراین از شروع فرایند ذوب تا پایان آن امکان تزریق توان کامل به بار وجود دارد. در نتیجه زمان ذوب گیری کاهش یافته و نرخ تولید کارخانه های فولاد افزایش می یابد.
  • بر خلاف مبدل های موازی، مصرف توان راکتیو در مبدل های سری مانند تابلو برق کوره های القایی در همه قدرت ها به صفر نزدیک است. بنابراین از هزینه های اضافی جلوگیری می شود.
  • این تابلو برق ها مجهز به سیستم کنترلی هستند که در صورت ایجاد اختلالات احتمالی و اتصالات کوتاه از بروز هر گونه مشکل جلوگیری می کند.
  • کاربر می تواند توان این سیستم را در شرایط مختلف و به ازای بارهای گوناگون روی مقادیر دلخواه تنظیم کند. در نتیجه فرایند ذوب قابلیت تکرار پذیری خواهد داشت.
  • در مدارهای الکترونیک قدرت SCR هایی نصف مقدار نامی استفاده می شود که سبب کاهش فشار وارد بر آن ها شده و در نقطه کاری دمای پایین و امنیت بالایی را ایجاد می کند که تمام این موارد موجب افزایش عمر آن ها می شود. این امر در نهایت هزینه نگهداری و تعمیرات تابلو برق کوره های القایی را کاهش می دهد.
  • این تجهیز به دلیل داشتن سیستم نشت یاب برای کنترل ضخامت جداره نسوز بوته ها می تواند کاربر را در مقابل نفوذ مذاب به کویل ذوب محافظت کند.
  • در این تابلوها PLC های استفاده شده که می تواند به صورت اتوماتیک عیب های موجود در اجزای مختلف آن ها را شناسایی کند.
  • در این سیستم پنل های لمسی وجود دارد که روی آن پارامترهای مختلف نشان داده شده و بخش های مختلف سیستم می تواند کنترل شود.
  • چیدمان تجهیزات داخلی تابلو به دقت و درستی صورت گرفته در نتیجه تعمیر و نگهداری آن ها راحت است.
  • وجود سنسورهای رطوبت و دما مشکلات احتمالی سیستم خنک کاری را شناسایی کرده و مانع آسیب به تابلو برق کوره های القایی می شود.
جمع بندی

تابلو برق کوره های القایی یک سیستم الکترونیکی بسیار قدرتمند است که با تولید میدان الکترومغناطیسی می تواند در کویل فرکانس مناسب و میدان الکترومغناطیسی ایجاد کند. این تابلوها وظیفه تامین حرارت لازم برای فرآیند ذوب فلزات است و در کارخانجات فولاد بسیار کاربردی است واضح است که تابلو هایی با ابعاد تابلو برق 50*60 و تابلو برق 70 * 90 که بسیار کوچک هستند جوابگوی این میزان قدرت برق در خود نیستند.

 
انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page