• خانه
  • بلاگ
  • تابلو برق تاور کرین چیست؟ کارایی، اجزا و سفارش طراحی و نصب با بهترین قیمت
تابلو برق تاور کرین چیست؟ کارایی، اجزا و سفارش طراحی و نصب با بهترین قیمت.

تابلو برق تاور کرین چیست؟ کارایی، اجزا و سفارش طراحی و نصب با بهترین قیمت

تابلو برق ها از دسته تجهیزات برقی هستند که در حوزه های مختلف کاربرد دارند و می توان گفت بدون آن ها هیچ صنعتی کار نخواهد کرد. یکی از تجهیزاتی که در آن ها تابلو برق استفاده شده، تاور کرین است که در حوزه صنعت مزایای بسیاری برای صاحبان پروژه ها و سازندگان دارند. با استفاده از این دستگاه در زمان و هزینه صرفه جویی شده و جابه جایی بار با ایمنی و سرعت بیشتری انجام می گیرد. تمام این کارها توسط تابلو برق تاور کرین امکان پذیر است و بدون وجود این سیستم تاورکرین کاربردی نخواهد داشت. با این مقاله همراه باشید تا در مورد  تابلو برق تاور کرین و کارایی و اجزای آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

تابلو برق تاور کرین چیست؟

تابلو برق تاور کرین چیست؟

تابلو برق یک سیستم مبدل برق است که برای تغذیه الکتروموتورها می تواند جریان مستقیم برق دریافتی را به جریان متناوب تبدیل نماید. از طریق تنظیم میزان جریان مورد نیز بر حسب ولتاژ و فرکانس امکان تغییر سرعت موتورهای سه فاز امکان پذیر است. به طور خودکار اینورتر می تواند میزان بار وارد شده به موتور تاور کرین را تشخیص دهد و جریان منتاسب با بار موتور را ایجاد می کند که معمولا از میزان جریان نامی موتور کمتر است.

مزایا و کارایی تابلو برق تاور کرین

 

اینورتر یا سیستم مبدل برق در تاورکرین به دلیل ویژگی های خاصی که دارد می تواند در موارد بسیاری کارایی داشته و مزایای زیادی را برای تاورکرین ها به ارمغان آورد. استفاده از تابلو برق تاور کرین می تواند سبب کاهش 50 درصدی مصرف انرژی گردد، موجب کاهش فشار به موتور و منبع انرژی شده، حذف سیستم سلیپ رینگ موتور و ذغال ها، افزایش طول عمر موتورها و کاهش استهلاک از دیگر موارد کاربردی در این تابلو برق ها است. همچنین تابلو برق تاورکرین دارای سیستم ایمنی برای موتورها در برابر اتصال بدنه و دو فاز شدن است. می توان به صورت لحظه ای عملکرد دستگاه را ثبت کرد. 

امکان استفاده از دیزل ژنراتور با توان کمتر، حذف و کاهش تنش های احتمالی و خطرات جانی و جلوگیری از اشتباهات اپراتور تاور با استفاده از سیستم PLC کنترل هوشمند از ویژگی های تابلو برق تاور کرین است. این تابلو برق جایگزین خوبی برای تابلوهای برق قدیمی، مقاومت ها و کنتاکنتورها هستند. تابلو برق تاور کرین این قابلیت را دارد که انرژی مصرفی را به طور هوشمند نسبت به فشار دستگاه تنظیم نماید و بتواند به صورت خودکار از منبع انرژی مورد نیاز را در خواست کند.

اجزا تابلو برق تاور کرین

اجزا تابلو برق تاور کرین

تابلو برق تاور کرین همانند دیگر تابلوهای برق از تجهیزات و قطعات متعددی ساخته شده که به شرح زیر هستند.

  1. کنتاکتور تاورکرین 
  2. برق تاورکرین و کابین اپراتور
  3. ترولی یا کالسکه حرکت
  4. سیستم حرکت ترولی
  5. سیستم قلاب یا هوک
  6. سیستم هویست یا الکترو موتور قلاب
  7. تابلوی کنترل
  8. سنسورها
  • سنسور ترولی
  • سنسور گردان
  • سنسور قلاب
  • سنسور گشتاور
  • سنسور تناژ
  • سنسور باد سنج

 
نحوه تنظیم فرکانس برای تاور کرین

نحوه تنظیم  فرکانس  برای تاور کرین
نحوه تنظیم فرکانس برای تاور کرین


تابلو برق تاور کرین یا اینورتر تاور کرین با توجه به برند، ظرفیت و ارتفاع خود در انواع تاور کرین عملکرد متفاوتی دارد. این تابلو برق به دلیل قابلیت تغییر قدرت ولتاژ و فرکانس می تواند برای تاور کرین ها فرکانس مخصوص آن را تنظیم کند. علاوه بر این تابلو اینورتر در تاور کرین مزایای دیگری نیز دارد که در بالا به آن ها اشاره شد. تابلو برق های تاور کرین از جدیدترین فناوری های حوزه برق در چند سال اخیر هستند که می توانند بازده و کیفیت بالایی را برای تاورکرین ها داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله به طور مختصر به معرفی تابلو برق تاور کرین و مزایای آن پرداختیم و اجزای مهم این دستگاه را بر شمردیم. تاور کرین به واسطه تابلو برق خود می تواند در انجام پروژه های جاده سازی، تونل سازی، حمل کالا از بنادر، ساخت راه آهن، سدسازی و کشتی سازی بسیار کارآمد باشند. توجه کنید که نصب تابلو برق تاور کرین باید توسط نمایندگی ها و شرکت های معتبر انجام گیرد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم برای طراحی و نصب تابلو برق تاور کرین با شرکت ساتل تابلو تماس بگیرید تا بتوانید از محصولی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

 

 
انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page