• خانه
  • بلاگ
  • تقسیم بندی تابلو برق از نظر شدت ولتاژ
تقسیم بندی تابلو برق از نظر شدت جریان ساتل تابلو آسیا

تقسیم بندی تابلو برق از نظر شدت ولتاژ


تابلو برق فشار قوی، تابلو برق فشار ضعیف و تابلو برق فشار متوسط انواع دسته بندی تابلو برق از لحاظ شدت ولتاژ است که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

 

 

تابلو برق فشار ضعیف

این نوع تابلو برق که توسط ساتل تابلو ساخته می‌شود معمولا در ابعادی بزرگتر از تابلو برق خانگی ساخته می‌شود و شامل یک محفظه فلزی یا غیر فلزی برای محافظت از وسایل الکترونیکی داخل واحد به لحاظ کنترل جریان عبوری است. حداکثر جریانی که از تابلو برق فشار ضعیف می‌تواند عبور کند 1000 ولت خواهد بود و معمولا قطعات مصرفی در این مدل تابلو برق تحمل این میزان از ولتاژ را دارند و در صورت ورود بیش از این مقدار دچار مشکل خواهند‌شد. موارد استفاده تابلو برق فشار ضعیف معمولا در ایستگاه‌های برق، ایستگاه‌های مبدل، ساختمان‌های تجاری، پالایشگاه‌ها و کارخانجات است.

 

 

تابلو برق فشار متوسط

تابلو برق فشار متوسط با بازه ولتاژ بیشتری نسبت به تابلو برق فشار ضعیف سر و کار دارد و ولتاژ معمول آن بین 1000 ولت تا 63000 ولت است و عمده کاربرد تابلو برق فشار متوسط انتقال برق از شبکه اصلی به شبکه‌های پایینی، تنظیم جریان برق در تجهیزات عظیم ارتباطی و بکارگیری در صنایع است.

 

 

تابلو برق فشار قوی

تابلو برق فشار قوی معمولا ولتاژی بالاتر از 63000 ولت و تا 400000 ولت را تحمل می‌کند و شامل مصارف بسیار خاص می‌باشد. با توجه به ولتاژ بالایی که این مدل تابلو برق با آن سر و کار دارد استفاده از قطعات بی کیفیت باعث بروز فاجعه در تجهیزات خواهد شد و از آنجا که مصارف تابلو برق فشار قوی بسیار خاص است بنابراین هزینه‌های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. کاربرد تابلو برق فشار قوی در پست‌های برق فشار قوی جهت انتقال جریان برق از مکانی به مکان دیگر است.

تولید تابلو برق

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page