• خانه
  • بلاگ
  • خرید تابلو برق ژنراتور؛ بهترین قیمت سفارش تابلو برق اضطراری ژنراتور
خرید تابلو برق ژنراتور؛ بهترین قیمت سفارش تابلو برق اضطراری ژنراتور

خرید تابلو برق ژنراتور؛ بهترین قیمت سفارش تابلو برق اضطراری ژنراتور

تابلو کنترل دیزل ژنراتور که تابلو برق نیز شناخته می‌شود، یکی از اجزای مهم دستگاه دیزل ژنراتور است. این قطعه شامل یک جعبه (باکس) بوده که سیم کشی و شمش کشی تجهیزات برقی، بردهای PLC ،کلیدهای اتوماتیک، رله‌های کنترلی و حفاظتی، لوازم نمایشگر نظیر ولتمتر، فرکانسمتر، آمپرمتر و …. درون آن نصب می‌گردد.

ساخت تابلو برق دیزل ژنراتور

شرکت‌های مختلفی با ساخت چندین تابلوی برق ژنراتور در انواع مختلف مانند تابلو سنکرون، چنج آور یا اتوماتیک و AMF دستی، سوییچی دیزل ژنراتور، قادر به ارائه تابلوی برق با بهترین کیفیت، سازگار با محیط و شهر شما، با قیمتی بسیار مناسب حتی برای همکاران هستند. تابلو کنترل یکی از بخش‌های مهم دیزل ژنراتور است که در واقعيت در قالب یک محفظه قرار دارد که تجهیزات الکتریکی در آن قرار گرفته‌اند و وظیفه آن کنترل کارکرد دیزل ژنراتور و روشن و خاموش کردن آن است.

ژنراتور Generator

ژنراتور یا آلترناتور که دینام هم نامیده می‌شود، درواقع اصلی‌ترین تابلو  است که با کوبل شدن شفت خروجی آن به محور موتور و با به گردش درآمدن آن محور در بخش درونی و سیم پیچی خود بار الکتریکی ایجاد کرده و ما را به هدف اصلی می‌رساند.

استراکچر ژنراتور Structure Generator

استراکچرشاسی ژنراتور بخشی اساسی است که موتور و ژنراتور را در یک راستای استاندارد مقابل هم متصل کرده و تمامی متعلقات را روی خود سوار می‌کند. شاسی‌ها از جنس فولاد بوده و به صورت تخصصی ساخته می‌شوند.

مخزن سوخت ژنراتور Fuel Tank Generator

باک سوخت که همان منبع ذخیره انرژی فسیلی است، به وسیله پمپ و شلنگ‌ها به درون موتور سوخت ذخیره شده و در داخل مخزن ژنراتور تزریق می‌شود.

اگزوز ژنراتور Exhaust Generator

اگزوز وظیفه تخلیه دود حاصل از سوخت گازوئیل را از داخل موتور به خارج از آن بر عهده دارد که در صورت نبود یا صحیح کار نکردن آن موتور داغ کرده و دیگر قادر به ارائه راندمان نیست. از وظایف دیگر آن کاهش سروصدای محیطی حاصل از موتور است.

رادیاتور ژنراتور Radiator Generator

موتور دارای بخش خنک کننده و آب خنک است که با استفاده از مخزن، آب در رادیاتور و واتر پمپ با گردش خود در موتور باعث کاهش دمای موتور و افزایش راندمان موتور می‌شود.

سیستم کنترل فرمان یا پنل کنترل ژنراتور Control Panel Generator

کنترل پنل شامل بخش تابلو و برد کنترل بوده که تمامی پارامترهای فرایند موتور از قبیل: میزان سوخت، میزان روغن، میزان دما، کنترل ولتاژ، آمپراژ، ساعت کارکرد و فرمان راه انداز خودکار و سایر قسمت‌های پارامتری را کنترل می‌کند. همچنین دارای قطع کن خودکار و دستی است تا در صورت بروز مشکل مانع از خرابی دستگاه شود.

 انواع تابلوهای برق

1- تابلو کنترل دستی دیزل ژنراتور

 تابلو ژنراتور دیزل معمولی یا دستی یک نمونه ساده و قدیمی است که اصولاً دارای پنج دست آنالوگ مستطیلی با زمینه سفید برای نشان دادن ویژگی‌های فعلی می‌باشد. سه دست نشانگر آمپرجریان ،جریان سه فاز، یک نقطه ولتاژ و یک دست نشانگر فرکانس خروجی موتور الکتریکی یا دیزل ژنراتور است و همین طور در این پنل اضطراری برق دو نشانگر دور کوچک وجود دارد که یکی از آن‌ها فشار را نشان می‌دهد.

2- تابلو اتوماتیک دیزل ژنراتور چنج اور

نقش تعویض ورودی منبع تغذیه برای پروژه بین برق شهر و ژنراتور برق بر عهده سوئیچ اتوماتیک است. با استفاده از تابلو اتوماتیک می توان از دو منبع تغذیه استفاده کرد، به طوری که در هر زمان فقط از یک منبع (برق شهری و دیزل ژنراتور استفاده می‌شود، یعنی این پروژه تنها از یک منبع تغذیه تأمین می‌شود. ساده‌ترین نوع سوئیچ بصورت دستی است که شامل یک سوئیچ سه حالته است که با صفرها و یک و دو مشخص شده است. صفر نشان دهنده خنثی (خاموش)، یک حالت برق شهر و دو حالت برق ژنراتور است.

قطعات مورد استفاده در انواع تابلو کنترل

  1. برد کنترل : برد کنترل مدیریت کامل پارامترهای موتور برق یا دیزل ژنراتور را انجام می‌دهد از قبیل فشار آب، فشارروغن، مقدار ولتاژ خروجی، کیفیت خروجی، فرکانس و ولتاژ باتری، ساعت کارکرد و امکان ذخیره سازی اطلاعات را در بازه مشخص دارد. بهترین بردهای موجود در بازار دیسپی انگلیس، زیمنس آلمان، ال اس کره و همچنین هیوندایی است.
  2. کلید اتوماتیک (کلید اصلی) : به منظور حفاظت از ژنراتور در برابر خطا اضافه ولتاژ و جریان از کلید اتوماتیک استفاده می‌شود. در واقه اضافه بار جریان، هرسه فاز اصلی مدار قدرت را قطع می‌کند.
  3. کنتاکتور تابلو کنترل : کنتاکتور در واقع دارای تعدادی کلید می‌باشد که با استفاده از خاصیت مغناطیسی، تعدادی از تیغه ها را باز و بسته میکند، در تابلو اتوماتیک از دو کنتاکتور استفاده می‌ششود یکی برای برق شهر و دیگری برق ژنراتور حساس ترین قسمت تابلوهای اتوماتیک در واقع کنتاکتورها هستند زیرا که همیشه در حالت فعال و اکتیو هستند. بهترین برند کنتاکتورها اشنایدر می‌باشد اما تا به اکنون هیوندایی نیز بخوبی کار کرده است.
  4. رله تابلو کنترل : برای فعال کردن استارت و روشن شدن دیزل ژنراتور و برای قطع و وصل کردن سوخت دیزل ژنراتورها

در این مقاله انواع قسمت‌های تابلوهای برق را معرفی کردیم و سپس به معرفی انواع تابلوها پرداختیم تا بتوانید خرید عاقلانه‌ای داشته باشید. به طور کلی دیزل ژنراتورها برای محافظت از خود به تابلوهای برق احتیاج دارد. همچنین برای خرید تابلو برق ژنراتور باید تمامی موارد گفته شده را لحاظ نموده و به آن‌ها توجه کنید تا خریدی متناسب با نیاز مکان مورد نظر انجام دهید.

 

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page