• خانه
  • بلاگ
  • باس بار تابلو برق چیست و چه کارایی دارد؟
باس بار تابلو برق چیست و چه کارایی دارد؟

باس بار تابلو برق چیست و چه کارایی دارد؟

باس بار قطعه ای کارآمد در تابلو برق به عنوان رسانایی است که انرژی الکتریکی را جمع آوری و منتقل می کند. مزیت اصلی باسبار در تابلو برق کاهش حجم تابلو و فشرده سازی آن برای گذاشتن قطعات و تجهیزات الکتریکی بیشتر است. باس بار نوعی هادی برای اتصال برق ورودی از فیدرهای ورودی و توزیع آن بین تغذیه کنندگان و فیدرهای خروجی است

انواع باس بار

باس بار در شکل های مختلفی تولید می شود. باس بارهای نوع تخت و مسطح برای ولتاژهای پایین کاربرد دارند و به این باس بارها شنیه می گویند و در تابلو برق استفاده می شود. نوع رشته ای باس بار به عنوان هادی از تعدادی رشته سیم و باس بار لوله ای در مرکز تولید و تبدیل انرژی الکتریکی کاربرد دارد. جنس باس بارهای رشته ای مس و آلومینیوم است.

مشخصات باس بار تابلو برق

باس بار تابلو برق در شکل های پوشش پی وی سی و بدون پوشش تولید می شود. ظرفیت باس بار تابلو برق از 50 آمپر تا 6000 آمپر متغیر است. از باس بار در تابلو برق در مدار هایی با دمای بالا برای انتقال برق و تولید و تبدیل انرژی الکتریکی استفاده می شود.

مزایای سیستم باس بار تابلو برق

یکی از دلایل اصلی استفاده از باس بار در تابلو برق کاهش حجم تابلو و فشرده سازی و بکارگیری تجهیزات و قطعات بیشتر در محفظه تابلو برق است. نصب باس بار تابلو برق راحت و در مدت کوتاه قابل اجرا و برداشتن و اضافه کردن قطعه جدید به تابلو برق به راحتی انجام پذیر است. یکی دیگر از مزیت های استفاده از باس بار تابلو برق حذف سیم کشی قدرت و کاهش هزینه ها است و بنابراین گرمای حاصل از جریان انتقال برق از سیم ها کمتر است. نصب و مونتاژ باس بار تابلو برق نیاز به زمان کمتری دارد. در بعضی موارد با سوراخ کردن باس بار جریان باس بار کاهش می یابد. با استفاده از باس بار در محفظه تابلو برق نیاز به سوراخ کاری نیست و از گیره فنری و پیچ برای اتصالات لوازم و تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. بنابراین کاربرد باس بار در تابلو برق به صرفه و کارآمد است. برای قرار دادن تعداد زیادی کلید و کنتاکتور در تابلو برق استفاده از باس بار باعث کاهش قطعات به کار رفته در تابلو برق و افزایش حجم کارایی تابلو برق می شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مورد باس بار تابلو برق بیان شد، استفاده از باس بار در تابلو برق حجم قطعات به کار رفته در تابلو برق را کاهش و حجم کارایی تابلو برق را افزایش می دهد به طبع قیمت ساخت تابلو برق نیز کاهش می یابد. بنابراین در تابلو برق از باس بار متناسب با نوع ولتاژ جریان برق استفاده شود. قبل از خرید تابلو برق با کارشناسان متخصص شرکت ساتل تابلو آسیا تماس بگیرید تا مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین تابلو برق بر اساس اصول استاندارد و قیمت مناسب را به دست آورید.

مطالب مرتبط :

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page